Out of the Box
Als vocal group met 25 enthousiaste zangers en zangeressen zingen wij popsongs van nu en toen. Dit alles onder leiding van onze dirigente Marjolein Maandag. Out of The Box bestaat ruim 15 jaar en heeft verschillende samenstellingen gehad, elk met haar eigen kracht. Op dit moment zingen we in een voor ons unieke samenstelling; we onderzoeken en ervaren de kracht van slechts 3 zangers te midden van 22 zangeressen. En die blijkt verrassend te zijn! Hieronder stellen wij ons graag aan je voor.
Marjolein - dirigent
"Ik hoop Out of the Box te laten stralen en de potentie eruit halen zonder daarbij het plezier en de humor te verliezen."
Anita - alt
"Out Of the Box is een klein, maar fijn koor met lieve, leuke mensen. Als ik zing komt er een extra emotie vrij en word ik een nog blijer mens."
Annet - alt
"Zingen ontspant me, ik word er blij van. We proberen in ons koor goed naar elkaar te kijken en te luisteren, dan wordt het soms ontroerend mooi!"
Arjan - bas
"Out of the Box is voor mij een gezellige en een ontspannen groep mensen die er plezier in hebben om samen muzikaal iets moois neer te zetten."
Bea - sopraan
"Ik heb niet echt een lievelingsnummer, ik vind vooral de variatie leuk. Als ik een voorkeur moet aangeven dan ga ik voor de meer swingende nummers, maar dat komt omdat ik ook veel van dansen hou!"
Carla - alt
"Ik zing vanaf het allereerste begin bij Out of the Box. Leuk om te zien hoe het koor is veranderd en gegroeid, met wisselende samenstellingen, dirigenten en repertoire."
Dela- alt
"Ik zing nu zo'n 5 jaar bij Out of The Box. Voor die tijd had ik totaal niets met muziek gedaan. Ik kan ook geen noten lezen. Maar zingen vind ik heel erg leuk. Onze vrolijke dirigente helpt ons heel goed om onze partijen te leren."
Evert - bas
"Out of the Box bestaat uit leuke en lieve mensen die allen plezier beleven aan de sociale manier van muziek maken onder leiding van een erg enthousiaste dirigent die het zooitje goed op koers houdt."
Hilde - alt
"Zingen bij Out Of The Box is zingen met een groep mensen met ieder zijn of haar kwaliteit en hoe verschillend we ook zijn, als we zingen vormen we één geheel."
Jacqueline - sopraan
"Ik vond het een paar jaar geleden best spannend om bij een vocal groep met al wat jaren ervaring te gaan zingen, maar het voelde als een warm bad. Het bleek heerlijk te zijn om in te stappen in zo’n hechte groep. Supergezellig, maar ook gedreven om de puntjes op de i te zetten."
In memoriam
Marinke - alt
"Samen muziek maken maakt gelukkig en geeft een fijne energie waar ik heel blij van wordt. Met deze groep mensen is het onwijs gezellig. Ik hoop dan ook nog heel lang bij dit fijne koor te mogen zingen."
Nina - sopraan
"Er bestaat een tegeltjeswijsheid die luidt: ik hoef niet in therapie, ik zing in een koor. Dat klopt ook wel want als je samen zingt zet je samen iets neer en daardoor voel je je gedragen."
Olga - sopraan
"Zingen is voor mij ontspanning. Ik ga ook met veel plezier naar de repetities. Sinds september heeft Out of the Box een hele leuke, jonge, enthousiaste dirigente. Veel nummers die we zingen vind ik mooi. Uprising is bijvoorbeeld een heerlijk nummer"
Tineke - mezzo sopraan
"Ik geniet ervan als we samen een mooie klank maken en het geheel uiteindelijk voor publiek uitvoeren. Het plezier straalt dan van de groep af."
Samenstelling Out of the Box
Sopranen:
Anja Franken, Bea Hof, Olga Klene, Tineke van Loo (mezzo), Jacqueline Peer, Nina Pilon, Cindy van de Sanden, Erna Vegter, Yvonne Beening, Anke Luiten (mezzo)
Alten:
Dela Altena, Anita Bremmer, Hilde Buitelaar, Annet Buiting, Erna Lamers, Bianca Olierook, Carla Sigger, Rienke de Wild, Bianca Stolte, Christianne Carlier
Bassen:
Marijn den Herder, Arjan Plantinga, Evert van der Ploeg
Dirigente:
Marjolein Maandag
Bestuur:
Hilde Buitelaar (voorzitter), Dela Altena (penningmeester), Anita Bremmer (secretaris), Jacqueline Peer (algemeen bestuurslid), Erna Vegter (algemeen bestuurslid)